czwartek, 16 kwietnia 2015

Liebster Blogger Award

Cóż, otrzymałam nominację, za którą bardzo dziękuję Lotopałance :) Link do jej bloga znajdziecie tutaj: <KLIK> 
Krótkie reguły tej zabawy:
1. Otrzymujesz to niezwykłe wyróżnienie od innego bloggera w zamian za wybitne prowadzenie swojego bloga. 
2. Odpowiadasz na 11 pytań, które zadaje Ci nominujący.
3. Piszesz nowe 11 pytań i zadajesz je osobom, które Ty nominujesz.


Oto moje odpowiedzi:

Skąd pomysł/powód rozpoczęcia bloga?

Pewnego wieczora byłam znudzona. Niedawno przeczytałam ostatni tom trylogii i nagle w mojej głowie pojawiło się zdanie. Pierwsze zdanie prologu. Ot tak, po prostu. Zapisałam je, ponieważ uznałam je za piękne. A potem zaczęłam się zastanawiać, co mogło być dalej. Zaczęłam pisać i szybko zapełniłam kilka stron. Nie zdawałam sobie sprawy z tego, jakie dzieło właśnie stworzyłam. Długo się wahałam, czy stworzyć bloga, ale w końcu postanowiłam spróbować. Zareklamowałam się...i osiągnęłam sukces.

Jakie przedmioty w szkole idą Ci najlepiej, a które najgorzej i dlaczego?

Hmmm...generalnie idzie mi dobrze ze wszystkiego...Poza wychowaniem fizycznym.
Najlepiej idzie mi chyba język polski i fizyka, ale jestem też bardzo dobra z fizyki, chemii i angielskiego. 
A najgorzej idzie mi w-f. Bo to jest w-f. Chyba nie muszę nic dodawać... 
Po prostu NIE skaczę przez kozła i tyle!

Czy uważasz, że notki +18 dotyczące Igrzysk(bo w trylogii nie było o czymś takim mowy)to przesada?

Chyba nie rozumiem pytania...chodzi o to, co sądzę o rozdziałach +18 na blogach z tematyką igrzyskową? Jeśli tak, to...
W książkach BYŁA mowa o seksie Katniss i Peety. W ostatnim rozdziale Kosogłosa. Coś tam było o tym, że Katniss czuła nocami taki sam głód jak na plaży podczas Ćwierćwiecza Poskromienia. Trzeba po prostu czytać między wierszami. Używając prostszego języka: dzieci same się nie zrobiły :P
Uważam, że takie notki są w porządku. ;-)

Czy czułabyś się dziwnie, wiedząc, że Twoi bliscy, znajomi, przyjaciele czytają bloga o igrzyskach, który piszesz?

Nie. Prawdę mówiąc, moi znajomi(nie mam w sumie przyjaciół) mają link do mojego bloga i czasem tu zaglądają ;) Rodzina raczej nie wie o tym blogu...ale nie wstydzę się publikowanych tu treści :) Są raczej moim powodem do dumy. 

Myślałaś kiedyś o przeprowadzce do innego kraju? Dlaczego?

Tak, myślałam. Dawniej stawiałam na Niemcy, potem na Anglię, ale póki co myślę już tylko o Francji i chyba tak pozostanie.
W Polsce ciężko jest żyć, zwłaszcza młodym. Żeby znaleźć pracę, trzeba mieć super wykształcenie i w dodatku bogate doświadczenie zawodowe. Ale jak je zdobyć, skoro jest się dopiero po studiach? 
Za granicą życie jest prostsze. No i jeśli człowiek zdecyduje się na powrót do kraju, to jego oszczędności zyskują 3-4 razy na wartości. 

Czy zastanawiałaś się nad tym, by zostać kimś bardzo sławnym?

Pewnie, nie jeden raz. Na pewno zostanę kiedyś znaną modelką/ piosenkarką/ aktorką/ pisarką. A dlaczego? Bo wierzę w to. Wystarczy tylko bardzo w coś wierzyć, aby stało się prawdą. 

Czy myślałaś o napisaniu własnej powieści?

Właśnie nad jedną pracuję ;-) Ale znając życie, pewnie zatnę się na 3 rozdziale i wyrzucę ją w odmęty komputerowego kosza...

Jakie są Twoje zainteresowania i czy wiesz, skąd się wzięły?

O Jezu...w swoim życiu interesowałam się wszystkim, czym można. Najważniejsze: 
  • pisanie-od zawsze miałam wielką wyobraźnie i lubiłam przelewać moje historie na papier. To, co napiszemy, zyskuje wieczność i niezmienność między linijkami. 
  • śpiewanie-cóż...nie wiem, skąd się to wzięło. Po prostu zawsze kochałam śpiewać. 
  • muzyka-ogółem, czyli słuchanie i gra na instrumentach. Tutaj, tak samo jak wyżej, nie wiem, skąd mi się to wzięło.
  • czytanie-kolejna rzecz, której nie wiem...ale mogę spekulować, że po prostu zawsze uwielbiałam bajki i historie. Miłości do książek, absolutnie nieświadomie, nauczyła mnie mama. Codziennie do snu czytała mi bajki i Biblię z obrazkami. Pokochałam wszelkie powieści właśnie dzięki temu gestowi.
  • nauka-od najmłodszych lat spacerowałam z mamą po parku, a że byłam ciekawska, to zwykłam pytać mamę na takie tematy, na które ona nie miała żadnych informacji. ,,Mamo, a czemu trawa jest zielona?'', ,,Mamo, a czemu niebo jest niebieskie?'', ,,Mamo, a czemu ta kupka jest taka oślizgła?'', ,,Mamo, a czemu ten liście są takie wilgotne? I czemu tak śmierdzą?'', ,,Mamo, czemu masz wzrok, jakbyś się gniewała? Przecież przeprosiłam za tę kupkę!'' I tak dalej i tak dalej. Pytania tutaj podane są wymyślone, ale chodzi o to, że po prostu byłam zainteresowana światem wokół mnie :) I tak mi już zostało.
  • sztuka-bo uwielbiam czymś się upaćkać od czasu do czasu! ^^
  • języki obce-granice naszego języka, to granice naszego świata. A ja nie lubię być niczym ograniczona. 

Jak myślisz, jak potoczyłaby się akcja, gdyby Peeta nie powiedział podczas wywiadu o miłości do Katniss?(Uznajmy, że nie znamy zakończenia Kosogłosa)

Hmmm...dość trudne pytanie. Moim zdaniem możliwych jest kilka scenariuszy:
  • Katniss wygrywa Igrzyska(bo to ona jest przecież główną bohaterką i nie może zginąć, bo nie byłoby dwóch kolejnych tomów i hajsów za filmy xD) i wraca do swojego domu w Dystrykcie Dwunastym, ale bez Peety, który umarł na arenie. Jest załamana, bo przeżyła wiele tragicznych chwil na arenie. Wiąże się z Gale'em, który ciągle twierdzi, że trzeba zrobić powstanie. Kapitol dowiaduje się, co ten Gale Hawthorne wygaduje i każde go zamordować. Powstania nie ma, wszyscy cierpią. Katniss zostaje starą panną z dwunastoma kotami.
  • Katniss wraca do Dwunastki. Jej drobne przejawy buntu(trzymanie się za ręce z Peetą podczas parady itepe) zostają zauważone przez przywódców Dystryktu Trzynastego. Rozpoczynają oni swoją propagandę, buntują dystrykty i porywają Katniss do ich siedziby. Rozpoczyna się rewolucja, po której skończeniu Katniss wraca do Dwunastki. Wiedzie długie, ale nieszczęśliwe życie u boku Gale'a, z którym nie może przestać się kłócić.

Czy wierzysz w istnienie facetów tj.Peeta Mellark czy innych ,,heroicznych'' bohaterów?

Ech, nie bardzo...przynajmniej nie spotkałam takich w swoim życiu,

Czy masz swoją opinię lub teorię na określony temat?

Hmmm...mam sporo różnych opinii i teorii. Oczywiście jak na złość nie mam teraz pomysłu, którą z 
nich napisać. Powiem więc krótko, humorystycznie i z sensem:
ŻADNYCH OCEN Z WFU. KONIEC ZE SKOKAMI PRZEZ KOZŁA.
Dziękuję za uwagę.

Nominacje!
1. Nominuję Rowenę Ravenclaw z jej fantastycznym blogiem, na którym recenzuje ona książki! Moja droga, Twój blog ma idealną oprawę graficzną i zachęca do czytania, a Twoja recenzja ,,Jedynej'' urzekła mnie, zwłaszcza za ten wspaniały cytat!
http://krainaaksiazek.blogspot.com/ lub <<KLIK>>
2. Nominuję Siostry Abernathy z niezwykłym blogiem na temat następstw Igrzysk Haymitcha :) Niestety, ostatnio nie miałam szans nadrobić braków(pojawiły się nowe rozdziały), ale prolog wprost urzeka i z pewnością jest to blog godny uwagi! Naprawdę dobra robota.
http://ann-beth-abernathy.blogspot.com/ lub <<KLIK>>
3. Nominuję Małą Jędzę i mam nadzieję, że ta nominacja sprawi, że zacznie pisać nieco częściej ;) Mała Jędzo, naprawdę dobrze idzie Ci tworzenie bloga, dlatego, proszę, znajdź na niego więcej czasu. Dobry pomysł, śliczny szablon-czego chcieć więcej? ;-)
http://lies-secrets-past-harted-pain-sandess.blogspot.com/ lub <<KLIK>>
4. Nominuję Mariannę Ce :) Z pozoru prosty, niepozorny blog skrywa naprawę interesujące wnętrze. Demoniczna historia i prosty, ale wybitnie literacki tekst zachęcają do czytania :) Marianno, pisz dalej i rozwijaj się. Widać, że masz talent.
http://doyoulikedemons.blogspot.com/ lub <<KLIK>>
I to wszystko na razie :)
Mam nadzieję,że w kolejnym Liebsterze nominuję jeszcze więcej osób :D

Moje pytania do Was:
1. Jaki jest Twój ulubiony gatunek muzyczny?
2. Z jakim fikcyjnym bohaterem książkowym poszłabyś na randkę i dlaczego to jest Peeta Mellark?(Zignorujcie to, co skreślone xD)
3. Gdybyś miała za zadanie ocalić wszechświat i mogłabyś wybrać do swojej ekipy trzech dowolnych książkowych bohaterów, kto by to był? Pamiętaj, chodzi o pokonanie super inteligentnego, szalonego, czarnego charakteru, który dysponuje sporą armią bezmyślnych sług. Możesz wybrać dowolnych trzech bohaterów do swojej ekipy. Niech to będzie mądry wybór...Od Twojej decyzji zależą losy całego wszechświata!
4. Czy uważasz, że ludzie dorośli nie powinni oglądać bajek Disney'a? Czy Twoim zdaniem z bajek można wyrosnąć, czy też zostają one w naszych sercach na zawsze?
5. Czy masz zwierzaka? (rodzeństwo też się liczy)
6. Jaki jest Twój najdziwniejszy nawyk?
7. Jaką książkę ostatnio przeczytałaś/eś? Czy jest na tyle ciekawa, by ją polecić?
8. Kim chciałbyś/łabyś zostać w przyszłości? Jeśli tak samo jak ja, i większość nastolatków, nie wiesz, to możesz podać do 20 różnych zawodów :D
9. Czego najbardziej się boisz?
10. Czy Twoim zdaniem Katniss pasuje bardziej do Finnicka, Gale'a czy Peety?
11. Ile czasu dziennie poświęcasz na rozmyślenia a la ,, Po co ja się tego wszystkiego uczę, czy to w ogóle przyda mi się w życiu?''.

Mam nadzieję,że pytania są dla Was dość interesujące :D
Raz jeszcze dziękuję za nominację!

Poprzedni rozdział pt.,Nieudanie'' znajduje się pod spodem, a ja zabieram się za kolejny :)

3 komentarze:

  1. Jejku, bardzo dziękuję za nominację! <3 Zaraz zabieram się za głębszą analizę tych kreatywnych pytań :D Ale najpierw muszę przeczytać poniższy rozdział. :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypadek? ZNOWU ZOSTAŁAŚ NOMINOWANA DO LBA! Szczegóły tutaj - http://igrzyskaclarissy.blogspot.com/p/blog-page_18.html

    OdpowiedzUsuń
  3. woah, zawstydzasz mnie ;-; zaraz odpowiem na Twoje pytania!

    OdpowiedzUsuń